torsdag 1 oktober 2009

Did I leave you heartbroken?

det är ju det att
jag vill ta hand om dig

få känna hur du liksom bränner hål i min nacke med dina isblå ögon som är fyllda av alldeles för mycket barndomssår, ungdomssmärta

hur du låter dina händer ligga sådär perfekt i min svank i min midja och säger att vi,
vi passar bra ihop

det är ju det att
jag älskar dig fast inte på riktigt

den gamla du, den du som du inte vill vara, den du som fullständigt räddade mitt liv, den du som får mig att skaka får mig att skälva försiktigt, får mig att gråta skrika göra allt för


här står jag
med händerna som en parantes runt hjärtat

och väntar

du frågar försiktigt

"did I leave you heartbroken?"
och jag väntar en stund med svaret

nickar sedan



Hittade denna text för inte så länge sen
Så fantastiskt vacker
Och så otroligt sant...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar