torsdag 12 februari 2009

One memory I want to loose

Då va man här igen då. Back to base...

Jag har tagit körkort för de som bryr sig. Ett flyktigt glädjerus där tankar om frihet och självständighet var framträdande. Stora planer med små medel.

Många gånger har tankar om flykt från denna plats snurrat i mitt huvud men genast har förnuftet krossat drömmen och bundit mig kvar.
Så nu sitter jag här, stirrandes in i skärmen och dricker mitt svalnande kaffe som så många gånger förut. Jag hatar det. Samma rutin dag ut och dag in. Skolan, stallet, sova, skolan, stallet, sova. Jag har tröttnat på att vandra denna ändlösa stig. Hur långt jag än går så ser allting likadant ut. Dagarna flyter ihop och mitt koncept för tid lukras upp. Veckorna blir till månader och helt plötsligt ligger jag där, slagen till marken av verklighetens realism.
Rätta dig i ledet och sänk din blick. En drömmare har ingen plats i denna värld.
Kanske har det blivit dags att sluta hoppas. Jag har blivit lämnad här i mörkret och letar desperat efter en utväg. Kylan svider i mina lungor och förhindrar mig från att ropa efter hjälp.
Jag ber dig, hitta mig.

Jessica - Gone with the wind

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar