fredag 30 januari 2009

Oh my!

Ja herregud e väl allt man kan säga om idag...
Fast allt i den mest positiva anda. Hade karaktärs arbete imorse. Första halvan av lektionen satte jag ljus å sov på soffan (mys med Tina ^^) å andra halvan var det Charlie för hela slanten :D Håller på att sätta mig mer och mer in i denna karaktär och jag finner ständigt nya djup i honom. När jag satt imorse och gick igenom manuset (för femhundrasjuttioelfte gången) kom jag fram till att besöket hem till Gloria ser han som sin sista chans. All or nothing lixom. Fast samtidigt som han vill så vågar han inte satsa. Sjukt komplicerad människa... And you know I love them that way!
Och jag känner att alla problem och känslor som jag har haft nu på sista tiden verkligen kommer att hjälpa mig att gestalta Charlie (om jag nu vågar släppa min spärr det vill säga)

I vilket fall, sen va det ju naturkunskapen. Ämne fortplantning. 2 timmar hade vi diskussion om sex. Haha säger bara stackars Fredrik! Ensam kille i klassen lixom.
Härlig lektion i alla fall. Blev ett långt snack om honomsexuallitet och hurvida det är genetiskt eller ej. Och Gunnel sa en sak som jag fann väldigt vettigt.
"Från början tror jag att alla är bisexuella. Utan spärrar för vem det är "tillåtet" att älska"
Jag håller faktiskt med henne. Samhället sätter ju en väldig blockad för hur människor får och inte får vara.
Jaja, tur att man har lyckats bli så pass stark att man vågar stå för den delen av sig själv i alla fall...

För att helt byta ämne måste jag påpeka att det mesta börjar lugna ner sig nu. Stormen som har rivit inom mig har börjat lugna sig nu och förnuftet har börjat återvända. Föraktet som jag känt mot dig har börjat försvinna och jag skiter ärligt talat i vad du har för dig. Så länge du inte drar in mig i skiten igen. Det finns ingen nästa gång längre, inget vi. Det är du och jag nu. Jag vill inte tappa kontakten med dig, även om du har fått mig att må skit så behöver jag dig. Tyvärr är jag sån, jag ser det fina i dig även om ingen annan gör det. En gång hade vi något speciellt men det försvann den där natten och det vet vi båda.
Ja, jag saknar det vi hade och bilden av dig som jag hade innan kommer leva vidare i mitt minne långt efter du har försvunnit.

Föresten
jag tror att jag börjar bli kär ^^

It's really good to hear your voice saying my name
It sounds so sweet
Coming from the lips of an angel
Hearing those words it makes me weak

Jessica - Over it

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar