lördag 11 juli 2009

Tänk vad ett berg kan sätta igång

Jag finner det så ytterst intressant att iaktta utvecklingen.

Vi människor är egocentriska, ja då räknar jag även in mig själv. Men detta måste väl inte vara något negativt? Hade inte människan haft ett extremt egocentriska så skulle vi aldrig ha överlevt. Är det inte lite därför vi har utvecklat detta blogg system? Alla vill väl berätta om sig själva och hur dom mår? Alla älskar vi ju uppmärksamhet, jag vet att jag gör det i alla fall... det är skönt att få vara kryptisk och skriva så att folk inte förstår. Keep them interested. Alla gör vi det och alla tycker vi det är lika underbart när folk blir konfunderade. Egentligen borde man säga rätt ut som det är, men folk har en tendens att bli sårade då och det är ju inget roligt. Alla väljer vi vad som borde sägas och vad som borde hållas hemligt. Alla spelar vi spelet, ingen mening att försöka förneka det. Jag skulle aldrig tro på det i alla fall.
Varför jag skriver detta kan man fundera över. Eller jag funderade över det, nja det var mer en tanke som slog mig. Jo jag ska i alla fall upplysa er om det.
Det är för att jag känner mig likgiltig. Jag vet inte om det har något med det skrivna att göra men så är det. Jag känner mig likgiltig till livet och människor över lag. Jag känner att skulle jag dö imorgon så skulle det inte kännas som om jag har missat något i mitt liv. Och nej jag har inga självmordstankar, jag har kommit över det stadiet. Men som sagt, jag känner mig just nu likgiltig inför döden. Det som händer händer. Inget att göra åt.
Detta betyder inte att jag sitter och säger att jag inte skulle sakna någon av mina vänner om de försvann eller nått hände dom. Men det är inte mycket man kan göra eller hur?

Men men, det var bara lite konstiga tankar från min sida. Egentligen borde jag väl utveckla de mer men jag orkar inte. Anna och Angelika kommer upp på kaffe nu. Och jag ska luta mig tillbaka och njuta av stunden med dom. För vem vet, det kanske blir den sista?

Jessica - Weirdoooo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar